Konst & Politik

Staffan Jacobson, författare & lundabo

Midsommar: Lupiner i månsken.

Detta är ett foto som jag tog midsommarnatten 1990 på min odlingslott. Jag använde tripod och 2,5 min bländare och efterredigerade digitalt. Jag hade just kommit hem från USA. Det var verkligen en magisk natt…


lupiner-1

 

Också denna midsommar 2017 är magisk även om vädret kunnat vara bättre. Lupiner är fortfarande min favoritblomma. Bilden är tidigare publicerad i Krönika # 832. Originalet hänger hemma på min vägg. Stockrosen är en annan älsklingsblomma och här finns en somrig målning jag gjort med den: https://anarchyisorder.wordpress.com/2012/01/07/kronika-34/ 

En målning är alltid en livesändning. Den är alltid ett original, alltid en nu-upplevelse”, säger målaren Tomas Gustavsson i Corren.

***

Kommentera mera - här eller på Din egen blogg! Jag älskar diskussioner. Pingbacks uppskattas även. OBS! Endast inlägg på svenska.

Information

This entry was posted on 23 juni, 2017 by in * KRÖNIKAN and tagged , .

Translate from Swedish to Your language

