Konst & Politik

Staffan Jacobson, författare & lundabo

Träd jag minns, del 3

Här kommer till sist några bilder på häpnadsväckande träd som jag med något undantag inte själv har träffat på men som existerar någonstans därute i stora världen. Rubriken borde här kanske inte vara Träd jag minns utan Träd som finns! Det första fotot är courtesy Pippi Engstedt, ur hennes fina bok ”Älskade träd”. Därefter världens största träd, i Afrika, en teckning av Buddha under det träd där han blev upplyst (finns kvar i verkligheten i Indien), några Madagaskar-träd, samt ett av Redwoodträden i Kalifornien.

älskadeträd

trädStörsta

buddhetree

trad_annorlunda

Och det var allt om träd för denna gång…gå nu ut  i                 skogen eller till parken och njut!

Redwood-tree_2

Kommentera mera - här eller på Din egen blogg! Jag älskar diskussioner. Pingbacks uppskattas även. OBS! Endast inlägg på svenska.

Information

This entry was posted on 5 juni, 2014 by in * TRÄD JAG MINNS 1-3 and tagged , , , .

Translate from Swedish to Your language

